رئيس سازمان ثبت احوال در جمع خبرنگاران استان یزد :

همه ایرانیان تا دوسال آینده صاحب کارت ملی هوشمند می شوند

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: کارت ملی هوشمند که جایگزین کارت ملی کنونی خواهد شد در اصل دروازه ورود به دولت الکترونیک است که در سطح ملی اجرایی می شود

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: همه ایرانیان داخل و خارج از کشور تا دو سال آینده صاحب کارت ملی هوشمند خواهند شد.

به گزارش یزدفردا، محمد ناظمی اردکان،افزود: همه مراحل اجرای این طرح صورت گرفته و مرحله آزمایشی آن هم در برخی استان های کشور درحال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: کارت ملی هوشمند که جایگزین کارت ملی کنونی خواهد شد در اصل دروازه ورود به دولت الکترونیک است که در سطح ملی اجرایی می شود.

رئیس سازمان ثبت احوال افزود: طرح تبدیل کارت ملی به کارت هوشمند ملی، با استفاده از تجریه سایر کشورها تهیه شده و دارای ظرفیتهای بسیار ارزشمند و کارایی بسیار بالاست.

ناظمی اردکانی گفت: این کارت دارای حافظه و ظرفیت بالاست و امکان جعل و خدشه در آن به صفر می رسد و این خود می تواند گامی مهم در تحقق دولت الکترونیک باشد .

وی افزود: همه ایرانیان با کارت هوشمند ملی می توانند وارد دنیای مجازی شوند و از آن برای امور مختلف و رفع نیازهای خود استفاده کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال همچنین گفت: 120 میلیون سند هویتی ایرانیان در کشور بصورت آرشیو الکترونیک درآمده است و این خود گامی مهم محسوب می شود.

ناظمی اردکانی تصریح کرد: آرشیو الکترونیک اسناد هویتی مردم ایران در کشور صورت گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد .

وی افزود :با تخصیص اعتباراتی که در بودجه سال90 پیش بینی شده است در یک تا دوسال آینده هم اسناد هویتی مردم به صورت آرشیو الکترونیک درخواهد آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا